پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (دوشنبه، ٣١ اردیبهشت ١۴٠٣) | بارش مجدد باران از فردا امتحانات دانشگاه پیام نور لغو شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) | فعالیت‌های دانشگاه فردوسی مشهد همچنان ادامه دارد فعالیت دانشگاه‌های سراسر کشور همچنان ادامه دارد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | تصاویری از انتقال پیکر شهدای حاضر در بالگرد حامل رئیس جمهور تمامی امتحانات نهایی دانش آموزان امروز برگزار خواهد شد(۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) کار شناسایی پهپاد ترکیه‌ای ‌‌در منطقه سقوط بالگرد با مشکل مواجه شد‌  اطلاعیه شماره ۴ ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال‌احمر قاتل بی رحم پس از ۲۰ سال زندگی مخفیانه در سوئد بازداشت شد همراهی نکردن قشر متوسط جامعه با نهضت افزایش جمعیت متادون سالانه جان ۳ هزار نفر را می‌گیرد ریزش آوار ساختمان در حال تخریب + تصویر (۳۰ اردیبهشت) تمدید ساعات کاری دفاتر ازدواج به مناسبت میلاد حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) کشف ۱۴۰۰ گرم تریاک از معده یک قاچاقچی در بجستان (۳۰ اردیبهشت) سپاه مشهد و اصناف تامین برخی کالاهای ضروری سیل‌زدگان مشهد را برعهده گرفتند ادامه بارندگی و مه تا فرداشب در منطقه حادثه بالگرد رئیس‌جمهور بازداشت زن‌وشوهر کلاهبردار (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) بالگرد حامل ابراهیم رئیسی از چه نوعی بود؟ + تصویر بازدید از موزه‌های تاریخ طبیعی کشور تا سوم خرداد ماه رایگان است
سرخط خبرها

سارق ایربگ‌های خودرو در مشهد دستگیر شد

  • کد خبر: ۱۷۹۵۹۴
  • ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴
سارق ایربگ‌های خودرو در مشهد دستگیر شد
سارق بالشت‌های اضطراری به دام افتاد.

به گزارش شهرآرانیوز شاید دزدیدن هر قطعه‌ای از خودرو آسان به نظر برسد، اما بازکردن ایربگ خودرو‌ها از آن مدل دزدی‌هایی است که هم تخصص می‌طلبد و هم به زمان تقریبا زیادی نیاز دارد. البته سکوت، وسعت و کم‌بودن تردد در محدوده الهیه مشهد هم کمک می‌کرد تا سارق این بالشت‌های اضطراری از عهده کار خود به‌خوبی بربیاید. قطعه‌ای که پس از کمربند‌های ایمنی برای ارتقای ایمنی خودروها، اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

البته ایربگ‌ها قیمت بسیار گرانی دارد و در صورت تعویض آن باید مبلغ سنگینی را پرداخت کرد. با یک جست‌وجوی ساده می‌توان دریافت که قیمت ایربگ از ۲میلیون و ۸۰۰ آغاز می‌شود و تا ۲۵میلیون تومان هم می‌رسد. حالا سارق حرفه‌ای دست روی بازکردن این قطعه ارزشمند خودرو گذاشته بود که اتفاقا آن را به قیمت نسبتا خوبی به یک مال‌خر می‌فروخت.

در پی شکایت‌های تعداد زیادی از شهروندان شهرک الهیه درباره دزدی ایربگ خودروهایشان، رسیدگی به این موضوع از سوی فرمانده انتظامی مشهد، به طورویژه در دستورکار مأموران انتظامی قرار گرفت. سرهنگ احمد نگهبان درباره جزئیات این پرونده گفت: مأموران دایره تجسس کلانتری الهیه با بازبینی دوربین‌های مداربسته محدوده سرقت و سرنخ‌های به‌جامانده، تحقیقات میدانی گسترده‌ای را برای شناسایی و دستگیری این سارق آغاز کردند.

وی افزود: گروه رسیدگی‌کننده پرونده، سرانجام با استفاده از شیوه‌های نوین پلیسی، متهم را شناسایی و با اقدامات اطلاعاتی، مخفیگاهش را در محدوده میدان نمایشگاه مشهد ردزنی کردند. سرهنگ نگهبان ادامه داد: مأموران کلانتری الهیه پس از هماهنگی‌های لازم قضایی، متهم را در اقدامی ضربتی و غافل‌گیرانه دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش دو عدد ایربگ خودرو کشف کردند.

متهم که در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه جرمی بود، در ادامه تحقیقات در رویارویی با ادله پلیس و تصاویر به‌دست‌آمده از او در برخی سرقت‌ها طی چند مرحله بازجویی به ۲۱ فقره سرقت ایربگ خودرو‌های سواری اعتراف کرد. او در طی یک ماه گذشته دست به سرقت زده بود و پس از بازکردن ایربگ‌ها در زمان مناسبی از شب، آن‌ها را به یک مال‌خر می‌فروخت.

این مقام انتظامی مشهد گفت: متهم اعتراف کرده است که ایربگ‌ها را به فردی مال‌خر به مبالغی بین ۸ تا ۱۰ میلیون ریال می‌فروخته است. به گفته سرهنگ نگهبان، در ادامه این عملیات با اطلاعات به‌دست‌آمده، فرد مال‌خر دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش هشت‌عدد ایربگ خودرو کشف شد. تحقیقات از متهم و مال‌خر برای کشف دیگر جرائم احتمالی و دیگر همدستانشان ادامه دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->